Poczta Polska szuka technologii i partnerów, z którym zrealizuje innowacyjne projekty. Właśnie uruchomiła specjalny portal synergia.poczta-polska.pl dedykowany komunikacji z potencjalnymi partnerami. Każdy projekt, który ma uzasadnienie biznesowe w Poczcie Polskiej, będzie mógł zostać wdrożony. To szansa dla innowacyjnych firm, które szukają możliwości rozwoju.
Innowacyjność to najważniejszy motor napędowy dla dużych firm. Dla takiej firmy jak Poczta Polska korzystanie z już działających rozwiązań biznesowych jest bardziej efektywne i szybsze. – To także dla nas świadomy wybór aby wspierać polskie innowacyjne firmy, które do swojego rozwoju potrzebują zaufanego i silnego partnera jakim jest Poczta Polska – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska otrzymała już ponad 20 zgłoszeń od polskich startupów i to zaledwie po kilku dniach od startu portalu synergia.poczta-polska.pl. Wśród propozycji są przede wszystkim propozycje współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Zgłoszenia są analizowane pod kątem opłacalności w ramach całej Grupy PP.
– Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług. Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości. – mówi Janusz Wojtas.
Potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej tj. komunikacja z klientem, nowe formy dostaw, czy uzupełnienie oferty sprzedażowej w placówkach Poczty Polskiej. Poczta Polska jest szczególnie zainteresowana współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana w obszarach usług paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz usług łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.
Poczta szuka tez innowacyjnych partnerów biznesowych współpracując z Agencją Rozwoju Przemyslu. Spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Poczta Polska dołączyła do bazy Platformy Transferu Technologii. Poczta Polska za pośrednictwem PTT poszukuje technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne projekty. W najbliższym czasie planuje m. in. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce, uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową.
Dla polskich start-upów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. Zagraniczni operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty, np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie. Poczta Polska z kolei posiada obecnie jedną z najnowocześniejszych na świecie platform do komunikacji cyfrowej. Dostępna na platformie Envelo Neopaczka, to usługa, dzięki której, przez internet można opłacić nadanie paczki i samodzielnie przygotować dokumenty nadawcze. Klienci mogą także on-line kupić znaczki, wysłać list lub kartkę, które już w tradycyjnej formie dostarczy listonosz.
Projekt Synergia: Zaparszamy do współpracy z Pocztą Polską
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/poczta-polska-stawia-na-startupy